Servicelevel onder druk De tijdige afhandeling van zowel telefonie als digitale berichten stond in 2018 onder druk. Oorzaak was het vertrek van veel ervaren medewerkers...
Betrekken van klanten Om onze dienstverlening zo veel mogelijk op de behoeftes en wensen van onze klanten af te stemmen en de klanttevredenheid te verbeteren, luisteren...
Verbeteren dienstverlening aan werkgevers Om onze dienstverlening aan werkgevers verder te verbeteren is in 2018 het programma werkgeversdienstverlening gestart.
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid Uitkeringsgerechtigden waardeerden onze dienstverlening in 2018 gemiddeld met 7,1 en werkgevers met 6,6.
Aantal ontvangen klachten In 2018 ontvingen we 7.415 klachten, 8% minder dan in 2017. De tabel toont het aantal ontvangen klachten sinds 2005.
Klachtsoorten In 2018 ontvingen we 7.415 klachten, 8% minder dan in 2017. De tabel laat zien waar de klachten over gingen.
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2018 gebeurde dat 65.000 keer. De tabel toont op welke...
Afhandeling (hoger) beroep Wie het niet eens is met een beslissing van UWV op een ingediend bezwaar, kan daartegen in beroep gaan. In 2018 werden 10.800 beroepszaken...