Voorkomen van instroom in de WIA 2019 Voor mensen met een Ziektewet‑uitkering verzorgt UWV verzuimbegeleiding en re‑integratie. De tabel toont de gemiddelde verzuimduur in het eerste...
Sociaal‑medische beoordeling WIA 2019 In de eerste 8 maanden van 2019 hebben we 39.630 nieuwe WIA‑aanvragen in behandeling genomen. De tabel laat zien hoeveel aanvragen we...
Centrum Inclusieve Arbeidsorganisatie 2019 Het Centrum Inclusieve Arbeidsorganisatie (CIAO) is een expertisecentrum van Maastricht University dat in 2016 in samenwerking met UWV is opgericht.
Fraudethema’s 2019 We doen onderzoek naar meer georganiseerde vormen van fraude. We hebben extra maatregelen getroffen om WW‑fraude door arbeidsmigranten tegen te...
Veel digitaal maar niet alles 2019 Voor relatief eenvoudige taken en vragen bieden we selfservice via het digitale kanaal. Voor complexere taken en vragen bieden we ondersteunende...
Servicelevel onder druk, klanttevredenheid op niveau 2019 De tijdige afhandeling van zowel telefonie als digitale berichten stond in de eerste 8 maanden van 2019 nog onder druk. Ondanks de langere...
Betrekken van klanten 2019 Om onze dienstverlening zo veel mogelijk op de behoeftes en wensen van onze klanten af te stemmen en de klanttevredenheid te verbeteren, luisteren...
Verbeteren dienstverlening aan werkgevers 2019 Vanuit het programma Werkgeversdienstverlening voeren we 7 concrete verbeteringen uit om de dienstverlening aan werkgevers te versterken.
Contact met de klant 2019 Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid 2019 Uitkeringsgerechtigden waardeerden onze dienstverlening in de eerste 8 maanden van 2019 gemiddeld met een 7,1 en werkgevers met een 6,5.