Ondersteuning aan mensen met schulden In een pilot onderzoeken we onder andere welke mogelijkheden er zijn om klanten met schulden maatwerk te bieden en eventueel aan de gemeente over...
Oude WW succesvol uitgefaseerd Op 1 oktober 2018 zijn circa 2.700 WW‑uitkeringen die nog onder de oude weeksystematiek vielen, geautomatiseerd omgezet naar de...
Overtredingen inspanningsplicht Uitkeringsgerechtigden met arbeidsvermogen zijn verplicht zich voldoende in te spannen om werk te vinden. De tabel toont het aantal overtredingen...
Fraudethema’s In 2018 hebben we voor fraudethema’s in totaal € 7,9 miljoen teruggevorderd, € 0,9 miljoen aan boetes opgelegd en...
Veel digitaal maar niet alles Voor relatief eenvoudige taken en vragen bieden we selfservice via het digitale kanaal. Voor complexere taken en vragen bieden we ondersteunende...
Betrekken van klanten Om onze dienstverlening zo veel mogelijk op de behoeftes en wensen van onze klanten af te stemmen en de klanttevredenheid te verbeteren, luisteren...
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid Uitkeringsgerechtigden waardeerden onze dienstverlening in 2018 gemiddeld met 7,1 en werkgevers met 6,6.
Aantal ontvangen klachten In 2018 ontvingen we 7.415 klachten, 8% minder dan in 2017. De tabel toont het aantal ontvangen klachten sinds 2005.