Dienstverlening gericht op werk – de balans opgemaakt We zijn er in 2018 in geslaagd om steeds meer gesprekken te voeren met mensen met een WW- of WIA/WGA‑uitkering. Vooral het aantal...
Voor en met werkgevers We adviseren werkgevers die moeite hebben om geschikt personeel te vinden en brengen mogelijke kandidaten bij hen onder de aandacht die met om- of...
Proefplaatsingen Mensen kunnen met behoud van hun uitkering 2 maanden op een proefplaatsing werken. De tabel laat zien hoeveel mensen uit de verschillende...
Tijdige eerste betaling We willen een klant die tijdig een uitkering heeft aangevraagd op tijd uitbetalen. De tabel laat de tijdigheid zien van de eerste betalingen voor...
Ondersteuning aan mensen met schulden In een pilot onderzoeken we onder andere welke mogelijkheden er zijn om klanten met schulden maatwerk te bieden en eventueel aan de gemeente over...
Overtredingen inspanningsplicht Uitkeringsgerechtigden met arbeidsvermogen zijn verplicht zich voldoende in te spannen om werk te vinden. De tabel toont het aantal overtredingen...
Fraudethema’s In 2018 hebben we voor fraudethema’s in totaal € 7,9 miljoen teruggevorderd, € 0,9 miljoen aan boetes opgelegd en...
Veel digitaal maar niet alles Voor relatief eenvoudige taken en vragen bieden we selfservice via het digitale kanaal. Voor complexere taken en vragen bieden we ondersteunende...
Betrekken van klanten Om onze dienstverlening zo veel mogelijk op de behoeftes en wensen van onze klanten af te stemmen en de klanttevredenheid te verbeteren, luisteren...
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...